Att skaffa nya prospects är kostsamt, vare sig ni attraherar dem med spännande webbinnehåll, samlar visitkort på events eller köper mejllistor från adressleverantörer. Tar ni vara på kontakterna när de väl hamnat i er databas? Och har ni koll på vem ni får kontakta, egentligen?

Jag gör en hälsokoll av er kontaktdatabas och återkommer med en rapport på eventuella akuta insatser (till exempel för att åtgärda brister i GDPR-efterföljande), förslag på underhåll som skulle göra kontaktlistan mer användbar, och kommer med idéer på hur ni skulle kunna bearbeta olika delar av databasen för att aktivera och kvalificera dem.


    Exempel på punkter att checka av:

  • Har ni rätt inställningar och medgivanden enligt GDPR för att kunna bearbeta era kontakter?

  • Är alla mejlbara kontakter i databasen medlemmar i ett nurtureprogram där de får utskick kontinuerligt?

  • Hur ser segmenteringen av databasen ut? Finns det kontakter som ramlar mellan stolarna?

  • Frågar ni om rätt saker i era webbformulär?

  • Finns det automatiska processer för att kvalificera leads?